Dienas grima galvenais nosacījums - tam jāizskatās dabīgi un, lai nebūtu manāms, ka būtu lietota kosmētika. Mērķis ir atsvaidzināt seju, noslēpt nepilnības un izcelt noteiktas sejas iezīmes. Parasti dienas meikapā izmanto gaišus acu ēnu toņus, vieglu tonējumu un akcents ir uz ādu. Kosmētikas produkti tiek izmantoti mazāk un netiek izmantoti līdzekļi papildus fiksācijai.
Vakara grims stipri atšķiras no dienas meikapa, jo galvenais uzdevums ir panākt krāšņumu un noturību. Vakara meikapā jau tiek izmantotas intensīvākas krāsas, tas var būt sedzošāks un krietni izteiksmīgāks, par cik paredzēts, ka cilvēks dodas uz pasākumu, kur ir pieklusinātas gaismas un iespējama fotogrāfēšana. Kā arī jāpiemin, ka šāda tipa grimu izveidot ir daudz grūtāk.
Līgavas grims vizuāli var būt līdzīgs dienas meikapam - viegls un romantisks, taču ar papildu fiksāciju, jo ir būtiski, lai tas noturētos ideāli no uzklāšanas brīža, kas parasti ir agrs rīts, līdz pat vēlai naktij vai nākamajam rītam.
Mūsdienās meikapa tendences un tehnikas ir ļoti mainījušās un attīstījušās, tādēļ svarīgāk ir saprast, kura meistara stils uzrunā visvairāk. Mainoties aktualitātēm, mainās arī klienta vēlmes. Attiecīgi vairāk nav robežu pie kurām būtu strikti jāpieturas. Ja patīk tad arī pa dienu vai kāzās var būt ar tumšu, izteiksmīgu un sedzošu meikapu, tāpat kā uz vakara pasākumu var aiziet ar ļoti minimālu, bet starojošu meikapu.
Daudz svarīgāk būtu vērsties pie mākslinieka, ar kuru sakrīt gaumes. Ir jāpēta bildes, cik naturālas tās ir un vai tās netiek pārāk apstrādātas. Tāpat ir svarīgi, lai ir redzama ādas struktūra,jo no tā var secināt kāds ir vizāžista rokraksts, attiecīgi cik sedzošs meikaps viņam patīk un vai tas sakrīt ar Jūsu vēlmēm. Kādam patīk perfekti iezīmētas, izteiksmīgas uzacis un augstas sedzamības grima bāze, taču citam patīk - jo dabiskāk, jo labāk - lai nav perfektu līniju un tamlīdzīgi.
Manuprāt, grims ir māksla, tādēļ te nav "pareizs" vai "nepareizs". Līdz ar to ir svarīgi iet pie vizāžista, kura darbi Jūs uzrunā un vizītes laikā paļauties viņa redzējumam. Citādāk, ja māksliniekam sāk noteikt pārāk striktas robežas un norādījumus, tad rezultāts var sanākt pretējs, jo meistars var sabīties un pārāk sākt koncentrēties uz to, lai nav par daudz vai par izteiksmīgu. Kā arī, ja vēlaties sagatavot bildi, lai parādītu vizāžistam savas vēlmes, tad vislabāk būtu, ja to izvēlētos no meistara portfolio esošajām bildēm. Jo nereti, atrodot bildes tīmeklī, tās ir ļoti stipri apstrādātas, noslēpjot modeles poras un radot izlūziju par perfektumu. Tāpat var piebilst, kā bieži grima modeles ir ar aizvērtām acīm, lai acu ēnas būtu pilnībā redzamas un tajā brīdī klients piemirst, ka iespējams viņam nav tāda sejas struktūra vai acu forma un plakstiņa vieta, kas ļauj izveidot tik krāšņus zīmējumus un beigu rezultāts var nesakrist ar vēlamo rezultātu. Viens grims katram cilvēkam var izskatīties pilnīgi citādāk.
Iesaku strādāt ar kvalitatīvu un pasaulē atzītu kosmētiku, kā piemēram Benefit, Mac, Urban Decay, Makeup Geek, Anastasia Beverly Hills, Stila, Morphe, Ofra, RCMA, utt., kā arī nevajadzētu izslēgt zelta atradumus no budžeta brendiem kā Wet n Wild un Kiko Milano. Pateicoties izmantotajiem produktiem un pielietotajām tehnikām, jebkurš make up būs ļoti izturīgs, neatkarīgi vai tas būs viegls, vai ļoti intensīvs grims.
Taču lielākais faktors, kas noteikti var ietekmēt noturību, ir paša klienta attieksme pret meikapu. Tas nozīmē, ja cilvēks raud vai seja tiek saslapināta (lietus, sniegs, utt.), tad nevajag slaucīt vai berzēt seju ar rokām. Ja tas tiek darīts, tad tādā veidā, pateicoties berzei un siltumam kas nāk no rokām, mēs sākam bīdīt kosmētiku un tās struktūra mainās. Tādos gadījumos ar viegliem pieskārieniem vajag nosusināt seju ar papīra salveti vai arī alternatīva opcija ir vēdināt seju. Kad ir grims, vienkārši cenšamies seju lieku reizi neaiztikt, jo nejauši var gadīties arī pieskarties ar netīrām rokām un tīrot kaut ko nost, var noberzt arī kosmētiku. Obligāti vajag piedomāt pie tā kā tiek ēsts, jo pastāv risks ātri "noēst" lūpu krāsu.